Εργασία και χαρά! #ΝΟΤ!!!

157222-sklaboi (1)

Έχοντας περάσει απίστευτες ώρες στον εργασιακό μου χώρο και νιώθοντας συνεχώς απειλούμενος από το σαρκοβόρο τέρας της οικονομικής κρίσης και της ανεργίας παρατήρησα πως περιβάλλομαι από ζώα από πολύ ενδιαφέρουσες κατηγορίες ανθρώπων. Έτσι λοιπόν για να κάνω το ουσιαστικό ποδαρικό μου σε αυτό το υπερμοναδικό και γαμηστερότατο διαδικτυακό σπιτάκι (ε?ε?ε? δεν τα λέω υπέροχα?) αποφάσισα να τους κατατάξω σε κατηγορίες!

(Το κείμενο είναι υπερβολικά -μεγαλειώδης- μεγάλο και θα δημοσιευτεί σε δύο μέρη)

i) Ο ταρίφας : Συνήθως για κακή σου τύχη είναι ο άνθρωπος του διπλανού γραφείου. Για κάποιο γαμημένο λόγο νομίζει ότι είσαι δεκάχρονο παιδάκι και θα σε συναρπάσει με τις ψευτιές που θα σου αραδιάσει. Σύμφωνα με το φτωχό του μυαλό είναι σε αυτή τη θέση υποτακτικού γιατί τον έχουν φάει τα κυκλώματα και οι  ρουφιάνοι και δεν τον άφησαν να είναι σήμερα αφεντικό. Κατά πάσα πιθανότητα είναι χωρισμένος γιατί κανένα άτομο δεν θα μπορούσε να ζήσει στον ίδιο χώρο μαζί του από επιλογή, αλλά δεν λέει να το καταλάβει. Τις 8 από τις 5 εργάσιμες μέρες της εβδομάδας έρχεται στη δουλεία (σωστός ο τόνος) μετά από ξενύχτι, πιόμα και συνήθως και αχαλίνωτο sex. Βέβαια ποτέ δεν έχει σημάδια κόπωσης ή hangover αλλά ας μην είμαστε κακοπροαίρετοι μπορεί να είναι ο κόμης ο Δράκουλας.

Τρόπος αντιμετώπισης : Μόλις ανοίξει το στόμα του και πάει να σου πει τη δεύτερη ιστορία του (την πρώτη αναγκαστικά θα την φας χωρίς να το καταλάβεις) τον διακόπτεις και του αμολάς μια ιστορία που έχεις δει σε ταινία, διαβάσει σε νουβέλα ή ακόμα και σε καρτούν και τον αφήνεις να πνιγεί στα σάλια του. Το πιθανότερο είναι να καταλάβει ότι τον πήρες χαμπάρι και ότι δεν έχει καμία τύχη στο να σε εντυπωσιάσει. Το δεύτερο πιθανό σενάριο είναι, να είναι και υπερβολικά πανίβλακας και να νομίζει ότι είναι αλήθεια ότι ιστορία του αράδιασες και να μη σε πλησιάζει μην τον επισκιάσεις με την τελειότητα σου!

ii) Το αφεντικό : Εδώ δεν αναφερόμαστε στα πραγματικά αφεντικά της επιχείρησης αλλά στον απολίτιστο συνάδελφο που νομίζει ότι κάνει κουμάντο στον τομέα σου ή σε κάποιο τυχαίο δωμάτιο της εταιρίας. Είναι σίγουρα γλοιώδης και κυκλοφορεί καθημερινά με το κουστούμι του γάμου γιατί ουσιαστικά δεν έχει να φορέσει δεύτερο, αλλά πρέπει να κάνει εντύπωση. Η γυναίκα του δεν ξέρει πραγματικά τι ρόλο βαράει στη δουλειά αλλά μάλλον ούτε ο ίδιος. Θα σου κάνει άκυρη παρατήρηση για τη δουλειά σου και θα σου ζητήσει να ρουφιανέψεις κάποιον μιας και έχει πραγματικά μπει στο πετσί του ρόλου του!

Τρόπος αντιμετώπισης : Ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης για να γλυτώσεις από τον τυπά είναι να τον γράφεις τόσο πολύ στις ολοστρόγγυλες αρχιδάρες σου (για τις γυναίκες στις παλιές τους γόβες) ώστε στο τέλος να νομίζει ότι στο χώρο δεν πλανιέται ούτε η αύρα σου!

iii) Ο μπίχλας : Εδώ δεν υπάρχει μεταφορά. Ο τύπος είναι ακριβώς ότι λέει ο τίτλος και ζέχνει από μακρυά. Φοράει τα ίδια ρούχα τουλάχιστον ένα μήνα και ευκολότερα τον περνάς για άστεγο παρά για συνάδελφο. Όταν έχετε κάποιο σημαντικό meeting φοράει «τα καλά του» που μάλλον σημαίνει ότι φοράει καθαρό εσώρουχο γιατί δεν εσύ δεν καταλαβαίνεις καμία διαφορά.

Τρόπος αντιμετώπισης : Rexona.

iv) Ο συνδικαλιστής : Είναι το sequel του κομματόσκυλου από τα φοιτητικά σου χρόνια. Μόλις τον συναντήσεις στο νέο εργασιακό σου περιβάλλον ζεις ένα deja vu και νιώθεις ότι δεν έχει περάσει ούτε ώρα από την τελευταία συνέλευση του Τ.Ε.Ι. που του έσπασες τα δόντια. Θα έρθει να σε προϋπαντήσει και θα προσφερθεί να σου κάνει ξενάγηση στο χώρο εργασίας, να σου δείξει «τις καβάτζες», χωρίς να συνειδητοποιεί βέβαια ότι οι «καβάτζες» του είναι τόσο για τον πούτσο φτύσιμο που διατρέχεις συνεχόμενη απειλή απόλυσης πριν το πάρεις χαμπάρι.

Τρόπος αντιμετώπισης : Ένα καλό κόλπο για να τον αποφύγεις είναι να του πεις ότι υποστηρίζεις άλλο κόμμα από αυτό που υποστηρίζει εκείνος. Στην αρχή θα προσπαθήσει να σε προσηλυτίσει και θα σου κάνει άπειρο κήρυγμα για το πόσο καλύτερος είναι ο δικός του εργατοπατέρας από το δικό σου, αλλά εσύ μη μασάς ΒΡΑΧΟΣ, στο τέλος θα καταλάβει ότι δεν έχει καμία ελπίδα μαζί σου και θα σε σιχαθεί τόσο πολύ επειδή «είσαι με το κεφάλαιο» που δεν θα σε ξανακοιτάξει καν.

v) Ο προϊστάμενος : Όπως λέει και ο τίτλος ο άνθρωπος που κάνει κουμάντο στην επαγγελματική σου ζωή. Δεν πα να είσαι και πυρηνικός φυσικός ή ακόμα και ο ίδιος ο Αλβέρτος ο Αϊνστάιν, για τον προϊστάμενο θα είσαι πάντα το πουτανάκι του. Θα βγάζεις τις φωτοτυπίες, θα κάνεις δακτυλογράφηση και μόνο που δεν θα σε παίζει στα γόνατα του πριν νιώσεις Βουγιουκλάκη στη μοντέρνα σταχτοπούτα. Όταν βέβαια παρουσιάζεται το πραγματικό αφεντικό στο χώρο βάζει την ψευτομαγκιά στον πρωκτό του και γίνεται αυτός το πουτανάκι (tip εδώ : μη χαρείς πολύ γιατί το αφεντικό θα φύγει).

Τρόπος αντιμετώπισης : Δεν υπάρχει.

vi) Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ : Είναι ο από πάνω που όλοι ο κοινοί θνητοί θα ήθελαν να έχουν. Ο Μουρίνιο των επιχειρήσεων και των ιδιωτικών υπαλλήλων. Ηγείται της ομάδας και ξέρει πως να παίρνει το μέγιστο από τον κάθε υφιστάμενο και για να καταλάβεις ότι κάνει κουμάντο κάπου πρέπει να δεις την υπογραφή του σε κάποιο χαρτί. Ακόμα και ο μεγάλος τον εμπιστεύεται και τον συμβουλεύεται μιας και έχει τον σεβασμό όλων. Το μόνο αρνητικό σε αυτή την κατηγορία είναι, ότι είναι σπανιότερη και από καύσωνα στην Ανταρκτική.

Τρόπος αντιμετώπισης : Δεν υπάρχει λόγος να τον αποφύγεις.

vii) Ο γυμνοσάλιαγκας : Είναι ο αρχιρουφιάνος του αφεντικού ή του ακριβώς από κάτω. Το μοναδικό του καθήκον είναι να δίνει κόσμο ασυστόλως και να φέρνει την ανακατωσούρα παντού. Από όπου περάσει το καταλαβαίνεις μιας και έχει αφήσει τη βλέννα πίσω του, όπου βλέννα βάλε πεταγμένες φλέβες σε μέτωπο και λαιμό.

Τρόπος αντιμετώπισης : Με κάποιο τρόπο τον παγιδεύεις και ρουφιανεύει ένα βύσμα που για κάποιο λόγο δεν το γνωρίζει. Οι ώρες του μετά από αυτό είναι μετρημένες μιας και ο μοναδικός σκοπός της ύπαρξης του δεν είναι αρκετός για να τον κρατήσει εκεί, «Ρουφιάνοι υπάρχουν πολλοί».

viii) Ο ρομαντικός και παραδοσιακός ρουφιάνος :  Συχνά μπερδεύεται με τον γυμνοσάλιαγκα αλλά καμία σχέση, το τυπάκι είναι ρουφιάνος από τη φύση του. Δεν δίνει κάποιον στο αφεντικό ή στον προϊστάμενο για να επωφεληθεί και «να πάει μπροστά», το κάνει απλά γιατί η ρουφιανιά κυλάει στο αίμα του. Μπορεί να δώσει τους πάντες σε όλους έτσι απλά για το feeling.

Τρόπος αντιμετώπισης : Μόνο αν τον σκοτώσεις στον ύπνο του γλυτώνεις.

ix) Η σκύλα : Παντού υπάρχει και μία (όπως και η επόμενη κατηγορία). Η γυναίκα αυτή είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή αλλά δεν βρίσκεται εκεί μόνο για την εμφάνιση της, δεν κάνει πίπες για να φτάσει ψηλά αλλά αν χρειαστεί θα τις κάνει κι αυτές, είναι γυναίκα καριέρας και θα κάνει τα πάντα για να φτάσει εκεί που θέλει που δεν είναι πουθενά πιο κάτω από την κορυφή. Φίλε λίγουρα μην κάνεις κάνα αστείο και την ερωτευτείς ή πας να της κάνει πέσιμο γιατί απλά θα γίνεις άλλο ένα χαλί στο δρόμο προς τη δόξα της.

Τρόπος αντιμετώπισης : Απλά μη σταθείς στο διάβα της.

x) Το πουτανάκι : Ναι υπάρχει και αυτή παντού. Βέβαια αντίθετα με την προηγούμενη κατηγορία η συγκεκριμένη είναι άξια χλευασμού μέχρι κι από το τελευταίο σκουλήκι του σύμπαντος. Ποτέ δεν δουλεύει είτε γιατί λιμάρει τα νύχια της είτε γιατί μιλάει στο τηλέφωνο. Αν κάνεις το λάθος και τη ρωτήσεις κάτι για τη δουλειά θα σε κοιτάει με το βλέμμα της αγελάδας και θα σου δώσει και παρόμοια απάντηση (κάτι σε μμμμμμμμμ?). Είναι στην καρέκλα της γιατί αυτή κάνει καλές πίπες και μάλιστα στο αφεντικό, το ξέρουν όλοι και για αυτό δεν πρόκειται ποτέ να της κάνουν παρατήρηση.

Τρόπος αντιμετώπισης : Ευκολάκι. Δεν της μιλάς και εκεί τελειώνουν όλα. Ο ρόλος της στο χώρο είναι ισάξιος με της κορνίζας, απλή διακόσμηση.

xi) Ο ευθυνόφοβος του κερατά : Ο άνθρωπος είναι στη θέση του με βύσμα. Αν και έχει θέση ευθύνης (και κατά πάσα πιθανότητα μεγάλης) δεν παίρνει πρωτοβουλία ούτε για να πάει για κατούρημα. Όταν υπάρχει δουλειά αυξημένης δυσκολίας κοιτάει πως θα ανακατέψει όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα για να έχει επιλογές για το που θα φορτώσει ενδεχόμενη μαλακία του. Βέβαια αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα γίνει μαλακία που δε μπορεί να φορτώσει πουθενά και τότε θα την πληρώσει το βύσμα του.

Τρόπος αντιμετώπισης : Ζήτα μετάθεση σε άλλο τμήμα, αν μπορείς και σε άλλο πλανήτη.

Ξέρω ότι σας άνοιξα την όρεξη με την απίστευτη έμπνευση μου αλλά δεσμεύομαι για άλλες τόσες κατηγορίες στο part two που ελπίζω να μην αργήσει πολύ. Μέχρι τότε απλά λαχταρήστε τον ανεπανάληπτο τρόπο γραφής μου!!!

43 thoughts on “Εργασία και χαρά! #ΝΟΤ!!!

    1. Όχι δεν είναι καθόλου δόξα το θεό που είσαι άνεργη, αλλά όχι πια στη φράση πάλι καλά να λες που έχεις και δουλειά. Κάποια στιγμή αγανακτεί ο άνθρωπος!
      Θα σας ανταμείψω για την αναμονή σας.

      Μου αρέσει!

  1. Χαχαχα! Με έκανες και γέλασα!
    Εγώ ευτυχώς στο γραφείο που είμαι, αν και είμαστε σύνολο έξι άτομα σε μια αίθουσα, κανείς δεν αποτελεί παράδειγμα των παραπάνω κατηγοριών. Ίσως βρίσκονται στο part 2, το οποίο περιμένω με αγωνία! 😀

    Μου αρέσει!

  2. Ε ρε Τομάρυ… το τομάρι σου και το νου σου γιατί προς το παρόν δεν μας λες σε τι κατηγορία ανήκεις… όλοι κάπου ανήκουμε και αυτό είναι έτσι, γιατί το λέει η «γνωστή» σοφή μάγισσα ξερολοπούλου! 😉
    Ευτυχώς που υπήρξα τυχερή που στη ζωή ήμουν και είμαι το αφεντικό-τσιράκι του εαυτού μου, αλλά από δήθεν φίλες, πουτανάκια και γραμματέες έχω δει πολλά!!! 😛
    Κατά τ’ άλλα, καλά τα πήγες με το πρώτο σου διάγγελμα και ως το φανατικά αυστηρό κοινό σου, περιμένω το δεύτερο μέρος! 😀

    ΑΦιλάκια βασικά στην Νικολέτα και σε σένα την συμπάθεια μου! 🙂

    Μου αρέσει!

    1. Τη δικιά μου κατηγορία η οποία είναι και η κατηγορία στην οποία ανήκει το μισό εργατικό δυναμικό της Ελλάδας την αφήνω για το κλείσιμο. Είσαι από τις τυχερές κι εσύ…
      Θα σε ανταμείψω για την αναμονή σου!

      Πάντα φιλάκια στη Νικολέτα!!!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Σήμερα έμαθα ότι η ανεργία μου προσωρινά λήγει. Λες να συναντήσω τέτοιες κατηγορίες.; να κάτσω σπίτι μου δηλαδή; όχι πες μου εσύ που είσαι πάνσοφος τομάρι μου με τα 3,000 τόσα προτερήματα …Αγωνιώ ναι;
    Σε χαιρετώ!

    Μου αρέσει!

    1. Λοιπόν εγώ ο πάνσοφος θα σου πω να πας να δουλέψεις κυρίως για το βιοποριστικό. Επίσης η αργία είναι άσχημο πράμα και φέρνει μόνο νεύρα, γκρίνια και τεμπελιά. Αν βρεις τέτοια άτομα μπροστά σου απλά ξαναδιάβασε τους τρόπους αντιμετώπισης!
      Υ.Γ. Τα προτερήματα είναι 3658!!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Χαχαχαχαχααχααααχα μα έχω πέσει σε όλα αυτά τα είδη ανθρώπων. Έχω δει κι αν έχουν δει και τα ματάκια μου στις δουλειές που έχω δουλέψει… αλλά τώρα που πια τα πράγματα στον εργασιακό χώρο έχουν χειροτερέψει… κι Εγώ (ακόμα) άνεργη αυτό που έχω να πω είναι πολύ χιούμορ και μπόλικη αδιαφορία, από ‘δω θια μπάινουν κι απ’ την άλλη να βγαίνουν και κάπςω την βγάζεις καθαρή!
    Να είσαι καλά βρε tomarys!

    Μου αρέσει!

    1. Αν ξαναπιάσεις δουλειά διάβασε κι εσύ ξανά τους τρόπους αντιμετώπισης, μην τα γράφω και τσάμπα! Το χιούμορ είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιβίωσης!
      Να είσαι κι εσύ καλά και κουράγιο!

      Μου αρέσει!

  5. Όλους αυτούς τους τύπους, θα μπορούσα να τους αντιμετωπίσω, εκτός από τον μπίχλα και τον γυμνοσάλιαγκα.
    Ευτυχώς, όπου κι αν έχω εργαστεί, δεν συνάντησα ποτέ μπίχλα. Συνάντησα όμως γυμνοσάλιαγκα. Το καλό ήταν ότι βρήκε άλλη δουλειά και την έκανε με ελαφρά και γλιτώσαμε άπαντες!

    Μου αρέσει!

    1. Κοίτα και το αριστερό χέρι στο άβαταρ. Οι εξορκισμοί είναι δεύτερη φύση μου!
      Τα πράγματα θα στρώσουν μόλις αναλάβω την εξουσία του πλανήτη και θα ζήσουμε όλοι καλύτερα!

      Μου αρέσει!

  6. Τρόπους αντιμετώπισης της δουλειάς υπάρχει; Να μην δουλεύουμε και να κάνουμε τα χιλιάδες δημιουργικά πράγματα που παραμελούμε κάθε μέρα λόγω της δουλειάς;
    Αναγκαίο κακό δυστυχώς.
    Καλώς σε βρήκα!

    Μου αρέσει!

    1. Δουλεύουμε για να ζούμε και δεν ζούμε για να δουλεύουμε. Έτσι θα βρούμε χρόνο για όλα.
      Υ.Γ. Μην ακούσετε τη Νικολέτα ότι κι αν πει για μένα πάνω σε αυτό!

      Μου αρέσει!

  7. Μπονζούρ Τομαρούς!!! Και γέλασα κι έκλαψα γιατί πως να το κάνουμε, όλοι έχουμε συναντήσει παρόμοιους τύπους και λέγαμε αμάν να γλιτώσουμε!! Θέλω να πιστεύω πως δεν ανήκα ποτέ σε αυτές τις κατηγορίες!! Αχαχαχα!! Τι μου θύμισες τώρα.. Συνήθως εκεί που δούλευα, γινόταν χαμός από ρουφιανοκαταστάσεις, κουτσομπολιό κι εννοείται είχες και τα αφεντικά που θα θελαν να ναι αφεντικά!! Επίσης μην σου τύχει να δουλεύεις με 100 γυναίκες… Μην σου τύχει, trust me.. Να υπάρχει μια ικανοποιητική ποσόστωση για λόγους ισορροπίας ας πούμε βρε αδερφέ!! 🙂
    Κατά τα άλλα νομίζω για όλους αυτούς μια μούγκα στην στρούγκα είναι ακριβώς ότι τους χρειάζεται!!
    Φιλιά κι ανυπομονώ για την συνέχεια!!

    Μου αρέσει!

    1. Καλησπέρα! Το ξέρω ότι η γραφή μου ξυπνάει ακραία συναισθήματα! Μπορείς να πιστεύεις ότι θέλεις αλλά θα ρωτήσουμε συνάδελφο σου για να κριθείς!
      Εδώ δεν αντέχω να δουλεύω με 1 δίπλα μου, θα είχα και 100 (άντρες, γυναίκες δεν έχεις σημασία).
      Θα σε ανταμείψω για την αναμονή σου!

      Μου αρέσει!

  8. Νομιζω οι χειρότεροι ειναι οι…»ισνογκουντ» που επειδη προσπαθούν ηλ ονειρεύονται συνέχεια να πάρουν τη θέση του χαλίφη κ δεν τους κάθεται, ταλαιπωρούν, ή φέρονται άσχημα στους υπόλοιπους. Α! Και οι γυναίκες αφεντικά. Πολυ πιο νευρικές, αυταρχικές κ σκληρές σε σχεση με τους ομολόγους τους…

    Μου αρέσει!

    1. Οι χειρότεροι είναι οι ρουφιάνοι γενικά, μαζί με τους σιχαμένους ευθυνόφοβους. ΨΟΦΟΣ.
      Για γυναίκα αφεντικό δεν έχω γνώμη αλλά αφού έχει περίοδο τείνω να σε πιστέψω!

      Μου αρέσει!

  9. Χαχα…περιμένω και το παρτ του για να δω αν θα αναγνωρίσω κανένα συνάδερφο εκεί, αν και οφείλω να ομολογήσω πως το κλίμα στην εργασία μου είναι καλό και περνάμε τέλεια στα παρασκήνια..
    Δεν κάνω πλάκα, είναι που είναι δύσκολη και σκληρή η δουλειά μας, αν είχαμε και τέτοια άτομα εκεί, θα χρειαζόμασταν ψυχίατρο για να τη βγάλουμε καθαρή!
    Καλώς σε βρήκα κι εγώ! (επιτέλους)

    Μου αρέσει!

  10. Αυτές δεν λέγονται ενδιαφέρουσες κατηγορίες ανθρώπων!
    Αυτό είναι το κλουβί με τους χρήζοντες ομαδικής ψυχοθεραπείας και ένας Γιάλομ κρίνεται απαραίτητος.
    Για να δούμε στο δεύτερο μέρος πόσους ακόμη πελάτες θα αποκτήσει ο Γιάλομ
    Πάντως εύγε και πάλι εύγε για την κατηγοριοποίηση
    Εριξες πολύ δουλειά και αυτό δεν κρύβεται με τίποτα
    Τις φιλούρες μου

    Μου αρέσει!

    1. Είναι αλήθεια ότι ίδρωσα λιγάκι για να το γράψω, αλλά κάνω τα πάντα και δεν υπολογίζω προσωπική κούραση αν είναι να σας κάνω σοφότερους.
      Ψυχοθεραπείας δεν χρίζει κανένας τους μόνο αργός και βασανιστικός θάνατος!
      Καλό βράδυ!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  11. Πανικός!! Για γέλια και για κλάμματα. Για γέλια όταν τα διαβάζουμε αλλά όταν τα ζούμε..
    Και ποιος δεν έχει πέσει στις εν λόγω κατηγορίες έστω και μία φορά στην ζωή του;
    Κάποτε τρελαινόμουν γιατί αυτοί πάντα βρίσκανε να την βγάζουν καθαρή κι όσοι προσπαθούσαμε να τους αντιμετωπίσουμε βγαίναμε και θύτες και μαλάκες της υπόθεσης.
    Ένας από τους πολλούς λόγους που είχα και έχω το όνειρο κάποια στιγμή να είμαι ελεύθερος επαγγελματίας.
    Και να σου πω που κατέληξα; Αδιαφορία σε αυτά τα άτομα και κοιτάμε την δουλειά μας. Διπλωματία και υπομονή. Δε μπορεί μέσα σε αυτές τις κατηγορίες θα βρίσκουμε και τους ελάχιστους να ταιριάξουμε, ας εστιάσουμε εκεί!

    Μου αρέσει!

    1. Είναι φρίκη αυτά τα άτομα. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί ποτέ να μη βρεις άτομο που ταιριάζεις στον εργασιακό σου χώρο, αλλά θα επιβιώσουμε όπως κι αν έχει!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

